Школа — це майстерня, де формується думка підростаючого покоління, треба міцно тримати її в руках, якщо не хочеш випустити з рук майбутнє
А. Барбюс
Виховна робота
У школу приходить малюк…
Із безпомічного створіння
він перетворюється на підлітка.
Росте дитина, і серйознішими
стають проблеми,
які треба вирішувати.
Організація виховної та позакласної роботи в школі
Виховання – багатогранний і складний процес, значення якого неможливо переоцінити. Він передбачає формування у дитини єдиної системи цінностей і соціальних компетенцій. А це і ставлення до себе і своїх батьків, відношення до природи, суспільства, своєї країни тощо.
Метою виховної роботи школи є виховання громадянина України – носія цінностей та загальнолюдських надбань.
Виховна система школи передбачає реалізацію наступних завдань:
Формування в учнів правової свідомості, виховання громадської відповідальності, культури поведінки та свідомої дисципліни.
Виховання відповідального ставлення до навчання та до праці, розширення політехнічного кругозору й підготовка до свідомого вибору професії.
Фізичне удосконалення, зміцнення здоров’я й формування в учнів санітарно-гігієнічної культури.
Формування в учнів естетичної культури, розвиток умінь створювати прекрасне навколо себе, розвиток художніх здібностей і талантів дітей.
Виховання в учнів політичної свідомості, розвиток суспільної активності, формування основ громадянського світогляду.
Для реалізації цих завдань у школі розроблений план виховної роботи навчального закладу та окремі плани класних керівників, які були затверджені на засіданні методичного об’єднання класних керівників. Ці плани охоплюють всі напрямки виховання: патріотичне, правове, моральне, художньо-естетичне, трудове, фізичне, екологічне, превентивне та включають у себе календарні, традиційні шкільні свята, заходи, конкурси, міські заходи щодо втілення національної програми «Діти України», «Комплексної програми профілактики злочинності і бездоглядності», «Програми профілактики ВІЛ-інфекції», «Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів», заходи щодо зміцнення моральності та утвердження здорового способу життя та ін.
Системний підхід до організації виховної роботи в школі дозволяє створити річний циклу шкільних традицій, які включають комплексні заходи, що проходять у шкільному колективі протягом року. Головною структурною одиницею в них є класний колектив, якому надається можливість творчої самореалізації, достатня свобода вибору змісту і форми участі в загальній справі. В організації та проведенні свят, як правило, бере участь весь учнівський колектив, вчителі, батьки. Така співпраця є чудовою нагодою для неформального спілкування між дітьми та дорослими. Кожен учасник святкового дійства може проявити себе і як виконавець, і як організатор.
Коментарi