Освітня програма дошкільної ланки розроблена на виконання законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», Базового компонента дошкільної освіти та Концепції Нової української школи.

Заклад реалізує різні форми охоплення дошкільною освітою дітей мікрорайону: довготривалого перебування.

Відповідно до вирішення ключових завдань у 2023/2024 навчальному році, освітню програму діяльності закладу дошкільної освіти буде зорієнтовано на цінності та інтереси дитини, урахування вікових можливостей, збереження дитячої субкультури, взаємозв’язок усіх сторін її життя.

Місія діяльності дошкільного підрозділу полягає у наданні дітям дошкільного віку якісної дошкільної освіти і виходить із визначеного у сучасній психолого-педагогічній науці поняття про те, що саме забезпечення емоційного благополуччя дитини в умовах сім`ї і дошкільного навчального закладу стає запорукою її успішного розвитку, і є головним критерієм оцінки його результату.

Реалізація місії закладу полягає у забезпеченні емоційного благополуччя, що сприяє розвитку фізичного, психічного, соціального здоров’я та повноцінній пізнавальній активності дитини, яка призведе до її успішної самореалізації на наступному етапі життя в початковій ланці школи.

Концептуальними засадами в освітній роботі з дошкільниками є:

- збереження культури дитинства, як своєрідного, унікального простору, що є

- особливим періодом життя людини – народження особистості, створення її внутрішнього світу, виникнення зв’язків з зовнішнім світом;

- створення умов для соціокультурного розвитку особистості дитини шляхом пізнання цінностей людства (культурно-пізнавальних, гуманістичних, естетичних, моральних);

- сприяння пізнанню та “вирощуванню” дитиною цінності свого «Я» (фізичного, когнітивного, соціального, духовного тощо) самоцінності іншого «Я»;

- забезпечення умов для розвитку фізичної культури та збереження здоров’я дитини;

- всебічна підготовка дитини до школи, надання рівних шансів для вступу у початкову ланку будь якої школи, забезпечення наступності у роботі між дошкільною та початковою ланкою;

- створення умов для соціально-емоційного благополуччя й адаптації кожної дитини в соціумі дорослих та однолітків шляхом засвоєння культурно-комунікативних засобів спілкування.

Мета освітньої програми- реалізація комплексу розвивальних, виховних, навчальних функцій та змістовних напрямів організації життєдіяльності в межах вікової компетентності дітей від 3 до 6(7) років із поступовим ускладненням змістовної наповнюваності на кожному віковому етапі.

Структура програми -визначення освітніх ліній відповідно до Базового компонента дошкільної освіти, визначення загального обсягу навантаження на кожний вік дитини: молодший вік (четвертий рік життя), середній вік (п’ятий рік життя), старший дошкільний вік (шостий рік життя). Кожна освітня лінія програми завершується показниками компетентності.

Зміст інваріантної складової забезпечується через чинну Програму розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля» Білан О.І., Максименко О.Л., Возна Л.М. та ін., затверджену Міністерством освіти і науки, України листом від 23.05.2017 року №1/11-4988 та освітню програму «Впевнений старт» для дітей старшого дошкільного віку, затверджену Міністерством освіти і науки, України листом від 01.08..2017 року №1/11-7684.

Завдання освітніх ліній Базового компонента реалізуються через різні форми організації життєдіяльності дошкільників. Основними формами організованої освітньої діяльності дошкільників є заняття різних типів, організовані ігри різних видів, спостереження, прогулянки, дослідно-експериментальна діяльність. Зайнятість дітей за цими формами рівномірно розподіляється протягом їх перебування в закладі з урахуванням віку, працездатності в різний час, можливості поєднання з іншими видами діяльності відповідно до дидактичних завдань. Педагог самостійно обирає тип заняття, варіює його зміст, форми та методи роботи, коригує запланований освітній процес, відповідно до особливостей сприймання дітей, непередбачених умов, рівня пізнавальної активності дітей протягом організованих форм роботи.

Розподіл занять на тиждень в організованих видах діяльності укладається за змістовними освітніми лініями відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України 20.04.2015 №446 «Про затвердження гранично допустимого навантаження на дитину у дошкільних навчальних закладах різних типів та форми власності». Кількість занять інваріантної складової повністю відповідає вимогам наказу. Види діяльності плануються за освітніми лініями:

Освітня лінія «Особистість дитини» реалізується через розділи програми «Українське дошкілля» - «Фізичний розвиток».

Освітня лінія «Дитина в соціумі» реалізується через розділи програми «Українське дошкілля» - «Соціально-моральний розвиток», «Ознайомлення з довкіллям».

Освітня лінія «Дитина у природному довкіллі» реалізується через розділи програми «Українське дошкілля» – «Пізнавальний розвиток»

Освітня лінія «Дитина у світі культури» реалізується через розділи програми «Українське дошкілля» – «Художньо-естетичний розвиток», «Креативний розвиток»

Освітня лінія «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі» реалізується через розділи програми «Українське дошкілля» – «Пізнавальний розвиток».

Освітня лінія «Мовлення дитини» реалізується через розділи програми «Українське дошкілля» – «Мовленнєвий розвиток»

Реалізація програми передбачає врахування принципу інтеграції освітніх ліній у відповідності з віковими можливостями і особливостями вихованців.

Освітня програма Телешівського ліцею передбачає досягнення вихованцями сукупності компетентностей дітей дошкільного віку, що засвідчує їх готовність до навчання впродовж життя.

Завдання програми- сформованість мінімально достатнього та необхідного рівня освітніх компетенцій дитини перших 6(7) років життя, що забезпечує її повноцінний психофізичний та особистісний розвиток і психологічну готовність до навчання у школі. Визначені Базовим компонентом дошкільної освіти вимоги до обсягу необхідної інформації, життєво важливих умінь і навичок, системи ціннісних ставлень до світу та самої себе відображені у програмі є обов’язковими для виконання всіма учасниками освітнього процесу.

Навчальний рік у ліцеї починається 1 вересня і закінчується 31 травня наступного року, літній оздоровчий період – з 1 червня по 31 серпня. Загальна тривалість канікул, під час яких заняття з вихованцями не проводяться, складає 115 днів:

літні – 90 календарних днів,

осінні – 5 календарних днів,

зимові – 10 календарних днів,

весняні – 10 календарних днів.

У період канікул з дітьми проводиться фізкультурно-оздоровча і художньо-продуктивна діяльність.

У дошкільному навчальному закладі встановлено 5-денний навчальний тиждень. Заклад працює з 8.00 до 17.00 год.

Основні завдання у 2023/2024 навчальному році:

- створення належних умов для отримання дітьми дошкільної освіти;

- реалізація принципів демакратизації, гуманізації, індивідуалізації та інтегративності освітньої роботи;

- забезпечення дієвості особистісно орієнтованого педагогічного впливу на вихованців ДНЗ.

Тривалість занять становить:

для дітей молодшого дошкільного віку – не більше 15 хвилин;

для дітей 5 років життя – 20 хвилин;

для дітей старшого дошкільного віку – 25 хвилин.

Тривалість перерви між заняттями становить 10 хвилин.

Для програмно-методичного забезпечення освітнього процесу використовуються навчальні видання, рекомендовані Міністерством освіти і науки України для використання в дошкільних навчальних закладах у 2021/2022 навчальному році розміщені на сайті Міністерства освіти і науки України.

Зміст освітньої програми передбачає:

-формування основ соціальної адаптації та життєвої компетентності дитини;

-виховання елементів природо доцільного світогляду, розвиток позитивного емоційно-ціннісного ставлення до довкілля;

-утвердження емоційно-ціннісного ставлення до практичної та духовної діяльності людини;

-розвиток потреби в реалізації власних творчих здібностей.

Основні показники реалізації освітньої програми

Виконання освітньої програми дасть змогу:

-удосконалити організацію освітнього процесу в закладі з метою забезпечення ефективної реалізації завдань державного стандарту;

-забезпечити формування у дітей дошкільного віку мотивації до навчальної діяльності та саморозвитку;

-створити умови для якісного соціально-емоційного розвитку дитини дошкільного віку як запоруки успішної самореалізації на наступному етапі життя в початковій ланці школи;

-забезпечити компетентнісний підхід до навчально-виховного процесу;

-забезпечити збереження психічного здоров`я дітей раннього дитинства;

-задовольнити освітньо-культурні потреби здобувачів освіти;

-удосконалити систему підвищення професійної майстерності педагогів, надаючи пріоритет самоосвіті;

-упровадження в освітню практику сучасних інформаційних і комунікаційних технологій;

-упровадження ефективних технологій співпраці з батьками в практиці психолого-педагогічного партнерства.

Навчальний план

дошкільної групи з українською мовою навчання

Види занять Кількість групових занять на тиждень у вікових групах
3 –й рік життя 4-й рік життя 5-6-й роки життя
Ознайомлення із соціумом 1 2 3
Ознайомлення із природним довкіллям 1 1 2
Художньо – продуктивна діяльність: - музична діяльність - образотворча - театральна - художня література 4 4 5
Сенсорний розвиток 2 - -
Логіко – математичний розвиток - 1 2
Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування 2 3 3
Здоров’я та фізичний розвиток 2 3 3
Загальна кількість занять на тиждень 10 12 15
Додаткові освітні послуги на вибір батьків - - -
Максимальна кількість занять на тиждень 10 12 13
Максимально допустиме навчальне навантаження на тиждень на дитину (в астрономічних годинах) 1,4 5,3 8,3
Кiлькiсть переглядiв: 182

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.