«Навчаємо школярів здоровому способу життя».

Здоров’я – поняття багатопланове, це не лише відсутність хвороб, але й високий рівень, пристосування, благополуччя, комфортне психологічне самопочуття, толерантні соціальні відносини. На сучасному етапі виділяються такі складові здоров’я людини: духовне, соціальне, психологічне, інтелектуальне, емоційне, фізичне й особисте. Всі аспекти здоров’я людини однаково важливі й розглядаються у взаємозв’язку. Навчання здоровому способу життя є системним і сприяє гармонійному розвитку психофізичних здібностей учнів. Воно не зводиться до періодичного спрямування на усвідомлення здорового способу життя як цінності учнівського колективу.

У школі створюється доброзичлива для дитини атмосфера. Це сприяє зниженню правопорушень, насильницької поведінки і вживання психоактивних речовин в учнівському середовищі. Зазначимо, що ці проекти можливі за підтримки Європейського Союзу і Глобального фонду.

Структура та завдання предмету націлюють вчителів на використання інтерактивних методик під час проведення уроків, що сприяє розвитку інноваційної особистості, стимулює розвиток життєвої позиції учнів, спрямованої на здоровий спосіб життя, який слід виробляти змалку. Зокрема, заняття проходять з використанням елементів тренінгової системи.

Помічено, що учні під час уроків - тренінгів почуваються більш впевненими, зростає їх самоповага і самоконтроль, в класі створюється атмосфера дружби і підтримки. Все це сприяє реалізації мети сучасної освіти: формує здатність до адаптації, позитивної поведінки і подолання труднощів повсякденного життя. Інтерактивні методики, що передбачені тренінговою системою, реалізують також концепцію особистісно - орієнтованого навчання і виховання.
Під час проведення уроків – тренінгів учням найбільш подобається колективна робота над творчими проектами, участь у різноманітних іграх, створення плакатів. Обговорення життєвих ситуацій, оповідань, легенд допомагає поглянути на учнів з іншого боку. Вражає нестандартність, своєрідність мислення дітей, здатність до нових підходів у розв'язанні проблем, які притаманні дорослим. Спостерігаєш, як дитина, працюючи в групі, переборює тиск групи, зростає над собою, підвищує свою самооцінку.

Як вчителю тренінгова система дає можливість більше зосередитись на учнях, системно і швидко відпрацювати уміння дітей, зробити процесс викладання динамічнішим і привабливішим. Наші діти вміють любити, творити, бути добрими, а значить це дає надію на майбутнє. Слід зазначити, що на заняттях учні постійно звертають увагу на ведення здорового способу життя, адже це є найголовнішим завданням кожної людини. Всі учні володіють значною інформацією про ВІЛ, СНІД, ІПСШ і навіть у своєму повсякденному житті дотримуються правил здорового способу життя.

На виконання програми з навчального курсу (тренінг-курсу) «Формування здорового способу життя та профілактика ВІЛ/СНІДу» учні переглядають фільми про шляхи зараження ВІЛ, та повторюють всю інформацію, яку вони знають про це захворювання. Виготовляють постери з порадами для учнів: як поводити себе у разі, якщо вони познайомляться з ВІЛ – інфікованою людиною або якщо хтось з друзів заразиться, дізнаються адреси клінік для молоді та номера телефону довіри. Також на тренінгах учні вчаться, як давати кваліфікаційні поради з проблем профілактики ВІЛ/СНІДу, знайомляться з принципами тестування на ВІЛ - інфекцію, оцінюють рівень своєї відповідальності за власне здоров’я.

Кiлькiсть переглядiв: 775

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.