Тема Першого уроку–2023

Вчителям рекомендують провести єдиний перший урок, присвячений темі ментального здоров’я — «Ти як? Повертаємось до школи».

Таку інформацію зазначив ведучий Серпневої конференції–2023 «Освіта єднає» Тимур Мірошниченко.

Передбачається, що сценарій та відео до уроку опублікують ближче до 1 вересня.

Також, 1 вересня відбудеться трансляція уроку.

Відео із психологами, які можуть використати вчителі під час підготовки до першого уроку, розроблені в межах Всеукраїнської програми з ментального здоров’я «Ти як?», ініційованої першою леді Оленою Зеленською у співпраці з МОН та ЮНІСЕФ.

Крім того, листом МОН передбачено уроки присвячені захисникам України.

Заходи, присвячені Дню пам’яті захисників України, які загинули в боротьбі за незалежність, суверенітет і територіальну цілісність України, можуть бути проведені на рівні навчального закладу, кількох паралельних класів та / або на рівні класу.

Рекомендовані форми проведення:

  • екскурсії до місць пам’яті, пов’язаних із військовою звитягою Українського народу
  • дискусійні майданчики
  • урок-презентація «Україна – мати. Вмій її захищати
  • літературна майстерня / усний журнал
  • конкурс плакатів «Героям слава!»
  • спортивні змагання «Естафета мужності» тощо.

Орієнтовна тематика Першого уроку та інших заходів присвяченого захисникам України:

  • «В єдності наша сила»
  • «З відданістю Україні в серці»
  • «Українські звитяжці. Історична подорож у часі. Славетні імена України»
  • «Нині – вільна й незалежна Україна-ненька. Її ревно захищають нові козаченьки»
  • «Ніхто, крім нас!»
  • «Бійці невидимого фронту: снаряд чи слово?»
  • «Тісніше станьте, сильні духом, під прапором одним»
  • «Україна у моєму серці!»
  • «Волонтер – мирний воїн»
  • «Берегиня чи амазонка? Жіноче обличчя війни»
  • «Національна самоідентичність і народні традиції українців»
  • «Історії героїв війни: «Ми боремося за українську землю»
  • «Мужність і відвага крізь покоління».

Матеріали для першого уроку 2023

  • Алгоритм дій: як убезпечити заклад освіти від вибухонебезпечних предметів
  • Рекомендації учням і вчителям щодо дій у разі загрози та виникнення вибуху

Нагадайте дітям основні правила поведінки у разі виникнення небезпечної ситуації. Для цього підготуйте конспект Першого уроку 2023/2024.

Якщо побачили вибухонебезпечний предмет

У разі виявлення речей, схожих на боєприпаси, необхідно:

  • негайно припинити всі роботи в районі виявлення вибухонебезпечного предмета
  • за можливості попередити про підозрілий предмет осіб, які знаходяться поряд
  • вивести (відвести) на максимальну відстань усіх людей (не менше 100 метрів), які знаходяться поблизу, намагаючись рухатися назад по своїх слідах
  • позначити місце перебування предмета, а за можливості— огородити його (для огорожі можна використовувати підручні матеріали: дошки, жердини, гілки, мотузки, шматки матерії тощо)
  • негайно повідомити про знахідку в місцеві органи виконавчої влади, у ДСНС та МВС України (повідомлення робити не поспішаючи, чітко, із зазначенням точної адреси (орієнтирів) місця знаходження вибухонебезпечного предмета)
  • очікувати на безпечній відстані від місця знаходження вибухонебезпечного предмета або предмета, схожого на нього, представників органів місцевої влади, ДСНС України, МВС України, при цьому здійснюючи заходи щодо недопущення до небезпечної зони інших людей.
  • Як вести облік дітей
  • Посібник з проєктування укриттів
  • Супровід під час індивідуального навчання

Категорично забороняється:

  • палити та використовувати відкритий вогонь поблизу місця знаходження вибухонебезпечного предмета або предмета, схожого на нього
  • піднімати, витягувати з ​ґ​рунту, зрушувати з місця, кидати, ударяти і розбирати будь-які вибухонебезпечні предмети
  • приносити в місця перебування людей предмети, схожі на вибухонебезпечні.

До найпоширеніших місць розміщення вибухових пристроїв належать:

  • автомобілі
  • входи, внутрішні двори, підсобні приміщення адміністративних і житлових будинків, складських приміщень
  • урни для сміття, інженерні комунікації в місцях масового перебування людей (фестивалі, ярмарки, базари, супермаркети, підземні переходи тощо)
  • громадський транспорт (вагони тролейбусів, автобусів, трамваїв, поїздів тощо)
  • об’єкти підвищеної небезпеки
  • поштові посилання (посилки, конверти), букети квітів, подарунки тощо.

Підозру мають викликати:

  • електропроводи, що виходять із невідомого предмета, антени, лампочки на його поверхні, хід годинника, що прослуховується
  • залишені предмети побутового призначення (валізи, сумки, гаманці, дитячі іграшки, ручні ліхтарики тощо)
  • предмети, що знаходиться в не призначених для цього місцях (наприклад, велика дитяча іграшка біля вхідних дверей)
  • предмети з прикріпленими до них мобільними телефонами, радіостанціями, акумуляторами.

Вибухова речовина може мати різноманітний вигляд і властивості, що, надають змогу замаскувати вибуховий пристрій навіть у поштовому конверті.

Для запобігання вибуху та встановлення наявності вибухового пристрою необхідно:

  • бути уважними та звертати увагу на покинуті речі (валізи, сумки, пакунки, парасольки тощо)
  • звернути увагу на ділянки свіжоскопаної землі, свіжопофарбованої стіни будівлі
  • не брати від сторонніх осіб подарунків, квітів, поштових посилань
  • користуючись громадським транспортом, не погоджуватися на пропозиції супроводжувати речі невідомої особи, зокрема й стюардів, контролерів.

У разі виявлення вибухового пристрою або підозрілої речі необхідно:

  • зберігати спокій
  • негайно повідомити про знахідку представників міліції, охорони, аварійно-рятувальних служб або зателефонувати за номерами 101, 102
  • не палити
  • не користуватися запальничками, іншими джерелами відкритого, а також предметами, що можуть його утворювати
  • не торкатися до підозрілої речі руками або іншими речами
  • у жодному разі не намагатися переміщувати вибуховий пристрій (підозрілий предмет) або змінювати його положення
  • залишити місце, де виявлено підозрілий предмет, за можливості організувати охорону на безпечній відстані.​

Якщо ви перебуваєте у квартирі:

  • візьміть з собою документи, гроші, цінності та ліки
  • знеструміть квартиру та перекрийте водо- та газопостачання
  • надайте допомогу в евакуації дітям, літнім і важкохворим
  • перевірте сусідні квартири на наявність у них дітей, які на час оголошення евакуації залишилися без нагляду дорослих, та повідомте про це представників правоохоронних органів (аварійно-рятувальних підрозділів)
  • обов’язково замкніть свою квартиру
  • залишайте будинок спокійно, не панікуючи.

Якщо ви перебуваєте ​на вулиці:

  • уникайте великих скупчень людей
  • якщо ви опинилися в натовпі, не намагайтеся вийти з нього, рухайтеся в тому самому напрямку, що й натовп
  • руки зігніть у ліктях на рівні грудей та розсуньте їх, звільняючи від тиску грудну клітку
  • не тримайте руки в кишенях
  • якщо натиск натовпу набрав загрозливого характеру, негайно покиньте будь-яку ношу та позбавтеся від сумок на довгому ремні та шарфу
  • якщо ви упали, намагайтеся одразу встати на ноги, не опираючись на руки, а якщо це неможливо, згорніться клубком і захистіть голову передпліччями, поклавши долоні на потилицю.

Якщо почалася повітряна тривога

Розкажіть учням про правила поведінки під час повітряної тривоги. Покажіть де знаходяться укриття, як туди дістатися найбезпечнішим шляхом та за короткий проміжок часу.

Нагадаємо, що відповідно до рекомендацій МОН,укриття мають розміщуватись у підвальному або цокольному поверхах, а за умови наявності огороджувальних будівельних конструкцій – на першому поверсі будівлі.

Укриття мають забезпечуватися електроживленням, штучним освітленням, системами водопроводу та каналізації, мати примусову або природну вентиляцію. За відсутності в об’єктах будівництва водопостачання і каналізації вони повинні мати окремі приміщення для встановлення виносних баків для нечистот.

Також в укриттях мають бути не менше ніж два евакуаційні виходи, один з яких може бути аварійним. У разі планування укриття у споруді подвійного призначення або найпростішому укритті місткістю менше 50 осіб у ньому допускається наявність одного евакуаційного виходу.

Перший урок у початковій школі

Для дітей 1–4-х класів, крім теми безпеки, доречні такі теми:

  • «Поговоримо про дружбу»
  • «Добро починається з тебе»
  • «Чесність та довіра— основа добрих стосунків»
  • «Як стати кращим»
  • «Здоров’я природи — здоров’я людини»
  • «Цікаві факти про математику»
  • «Для чого дітям мити руки»

Перший урок в основній школі

Учням 5–9-х класів стануть у нагоді також теми:

  • «Ми— жителі планети Земля. Ми— рівні»
  • «Щастя: пункт призначення чи спосіб подорожувати?»
  • «Герої завжди поміж нас»
  • «Що означає бути справедливим?»
  • «Що означає бути лідером?»
  • «Для чого людям совість?»
  • «Толерантність та взаємоповага як запорука мирного співіснування»
  • «Факти про математику та цікаві наукові знахідки».

Перший урок у старшій школі

Учнівську молодь 10–11-х класів зацікавлять теми для обговорення:

  • «Правовий статус людини і громадянина в Україні»
  • «Людина серед людей»
  • «Свобода в житті людини та її межі»
  • «Власний шлях до самореалізації або як стати особистістю»
  • «Верховенство права: дороговказ чи лише декларація?»
  • «Корупція та фаворитизм як крадіжка твого майбутнього»
  • «Верховенство права: дороговказ чи лише декларація?
Кiлькiсть переглядiв: 103

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.